top of page

Kan det bli FÖR bra väder för bröllopsfoto? Galen värme under senaste fotograferingen på Öland!

I helgen fotograferade jag ännu ett fantastiskt bröllop på Öland, i Norra Möckleby. Och alltså… vilket väder vi fick. Strålande sol, helt vindstilla och runt 25–26 grader varmt. Det var nästan tropisk känsla ute.



Man tänker ofta att sol och blå himmel är drömväder för bröllop, och ja – det är det ju på många sätt. Men som bröllopsfotograf vet man också att vädret alltid kommer med sina egna utmaningar. Ibland står man i ösregn och blåst och försöker rädda slöjor och frisyrer. Andra gånger står man istället mitt i stekande hetta där både brudpar och fotograf håller på att smälta bort.


Det här var definitivt en sådan dag.


Vi fick verkligen jobba smart för att hantera värmen. Paraply användes som solskydd mellan fotograferingarna och vi försökte hitta små pauser i den lilla skugga som fanns när det gick. Och det dracks MYCKET vatten!



Ibland kändes det som att vi smälte som smör i rapsfältet! Men trots hettan blev bilderna så himla fina. Brudparet kunde vara i sin lyckobubbla trots värmen, ljuset var otroligt och Öland visade sig verkligen från sin bästa sida.



En av de starkaste stunderna under dagen var deras first look – alltså när de såg varandra för första gången. Jag älskar verkligen att fotografera de ögonblicken eftersom de alltid blir så äkta. Och lyckan i hans ögon när han fick se sin blivande fru… alltså wow! Det var en sådan där stund där man nästan glömmer bort att man står där och fotograferar, för man dras med i känslan själv.



Det var också en väldigt fin dag på andra sätt. Vacker musik, glada människor och en fantastisk vigsel med många lyckotårar. Jag känner mig alltid väldigt tacksam över att få vara med under sådana här stunder. Det är verkligen speciellt att få dokumentera människors största dagar.



Nu laddar jag om inför nästa bröllop om två veckor – också på Öland faktiskt. Då väntar fotografering vid väderkvarnar och flera andra fina miljöer. Ser verkligen fram emot det redan nu!



Vill du boka mig för fotografering av bröllop, familj, barn, gravid eller annat? Hör gärna av dig!


Varma hälsningar

Erika

KALMAR FOTO



 
 
 

Kommentarer

Betygsatt till 0 av 5 stjärnor.
Inga omdömen ännu

Lägg till ett betyg
bottom of page